lördag 3 oktober 2009

Förlust 2-1 mot Wales sista matchen.

Andre förlorade 3-1. Han började bra och vann 1:a game där han förde runt sin motståndare med bra längd och säktra avslut med volley. Fick även bra start tredje men där började wales killen få press på andre med bra ´basic spel och efter vinst i andra. Lyckades Andre ej få tillbaka överläget och förlorade 3-1. Rasmus gick in och spelade fantastiskt upp till 1-0 ledning och 8-2 där wales killen började sepla basic och jag skulle säga att Rasmus slappnade av lite och säppte in motståndaren i matchen. Rsmus förlorade 2:a game 12-10 och även 3:dje förlorade han tajt. Men, efter en otrolig kämpar insats och bra spel lyckade Rasmus vända spelet och ta både fjärde och 12-10 i femte. Vilken match insats och jag vet ju även att han var sjuk/risig. Jag är grymt imponerad av Rasmus inställning och vinnarskalle. Tyvärr lyckades inte jag lika bra som Rasmus och förlorade 3-0 där Jehro Bins spelade bra. Lite besviken efter förlusten kämpade allt jag kunde såklart men fick inte till mitt spel och taktik. Jag spelade enligt min uppfattning för enkelt och enligt John för dålig längd (hör väl ihop) kände att Jehro började bli trött men fick inte hål på han. Så, trist med förlust i sista matchen. Summerar VM med att säga att det har varit sjukt kul, inspererande att spela och att få se de "bästa"och framförallt lärorikt. Övertygad om VM trots 22 plats gjort oss alla till bättre squashspelare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar